Buffet-herkkuja ja pop-musiikin helmiä – Katrin-brändin 50-vuotisjuhlissa tunnelma nousi kattoon

Historian havinalla oli osuutensa siihen, että pehmopaperiyhtiö Metsä Tissue päätti tuoda Katrin-brändinsä 50-vuotisjuhlat Tampereen Tavara-asemalle. Yrityksen juuret nimittäin ulottuvat 1800-luvulle ja Serlachiuksen kuuluisaan teollisuus- ja taidesukuun, joka vaikutti aikanaan Pirkanmaalla.

– Siksi halusimme viettää brändimme 50-vuotisjuhlia täällä Suomen sydämessä, minne on helppo tulla joka ilmansuunnasta esimerkiksi raiteita pitkin, kertoo Metsä Tissuen markkinointipäällikkö Julia Laaksonen.

Etsinnässä oli juhlatila, jossa vieraat viihtyisivät. Tavara-asema nousi sopivana kohteena esiin, koska se oli yritykselle jo entuudestaan tuttu – kuivataanhan talossa kädet juuri Katrinin omiin pehmopapereihin. Laaksonen oli myös piipahtanut paikalla loppuunmyytynä konsertti-iltana ja vaikuttunut tilojen toimivuudesta. Lisäksi vaakakupissa painoi tärkeiden teemojen pitäminen esillä.

– Tavara-asema viestii vahvasti turvallisemman tilan periaatteista ja yhdenvertaisuudesta, mikä istuu meidän arvoihimme, Laaksonen sanoo.

Talon teknikot varmistivat ohjelman sujumisen

Syksyisessä illanvietossa vieraat pääsivät nauttimaan muun muassa mentaalitaikurin ja stand up -koomikon esityksistä. Musiikista vastasi tamperelainen legenda Kaseva, joka oli niin ikään juhlistanut hiljattain 50-vuotista uraansa.

– Tila saatiin valoilla ja kynttilöillä oikein tunnelmalliseksi. Harjun kukka Tampereelta teki parven tolppiin todella isot ja näyttävät kukka-asetelmat kotimaisen metsän aineksista ja brändimme väriin sopivista kukista, Laaksonen kertoo.

Itse ohjelman etenemisestä huolehti ammattijuontaja Tavara-aseman teknikoiden tuella. Laaksonen kertoo, että kaikki sujui juuri niin kuin pitikin eikä mistään tarvinnut stressata. Esimerkiksi juhlapuheen aikana lavalle ilmestyivät näkyviin toivotut visuaaliset sisällöt.

– Materiaalien esittäminen hyvässä rytmissä puhujan kanssa ei välttämättä ole itsestään selvää. Teknikko osasi tulkita hyvin puheen kulkua, ja taustat pyörivät ammattimaisesti videoineen kaikkineen, Laaksonen kuvailee.

Myöhästyneet vieraatkaan eivät jääneet herkuista paitsi

Tavara-aseman kumppanin Broccon järjestämä ruokailu sai vierailta runsaasti kiitoksia. Buffet-pöytä täyttyi kotimaisista mauista, ja catering-yritys tarjoutui myös loihtimaan sen ympärille metsäteemaan sopivan koristelun.

– Tämä oli mahtava plussa asiakaskokemukseen, ja pöytä näytti hienolta! Keittiö myös tarjoili lautasannokset muutamalle tosi paljon myöhästyneelle vieraalle, jotka tulivat suoraan lentokentältä. Tällaista joustavuutta ja pelisilmää arvostan, Laaksonen kehuu.

Loistavan fiiliksen täydensivät baaritiskille räätälöity Metsämustikka-cocktail ja sen alkoholiton versio. Kaiken kaikkiaan Tavara-asemalle saapui juhlistamaan Katrin-brändiä yli 200 vierasta, ja tunnelma nousi illan kuluessa kattoon. Tilaisuus olikin erittäin onnistunut.

– Saimme siitä paljon kiitosta, Laaksonen kiteyttää.

Katrin-tuotteet huomioivat myös ympäristön

  • Metsä Tissuen brändi Katrin valmistaa hygieniatuotteita julkisiin wc-tiloihin ja työpaikoille.
  • Valikoimasta löytyy Mäntän tehtaalla tuotettujen käsi- ja wc-paperien lisäksi esimerkiksi saippuoita, annostelijoita ja roskakoreja.
  • Katrin noudattaa tiukkoja ympäristö- ja hygieniastandardeja. Metsä Tissuelle myönnettiinkin vuonna 2024 vastuullisuudesta kertova EcoVadis Platinum -luokitus jo viidennen kerran.
  • Metsä Tissuella työskentelee kaikkiaan 2 500 henkilöä eri puolilla Eurooppaa.
  • Katrinin hygieniatuotteet ovat käytössä myös Tavara-asemalla ja sen sisarustalossa Tullikamarilla.
  • Lue lisää Metsä Tissuen nettisivuilta!